Icycoolalonna Otaku Stories Giveaway | It's my life

[X] CLOSE
Get this widget

DaWords

"Words, once they are printed, have a life of their own." – Carol Burnett

Otaku Stories Giveaway

[klik banner untuk join]
1 Jan- 15 Feb 2014*mungkin berubah

Sebelum itu, saya memperkenalkan diri dahulu. Nama samaran saya Lala. :) Berumur 18 tahun dan kini menunggu durian runtuh. (hehe tida baa)

Terimalah ceritera dariku.

Entah mengarut, entah tidak. Pengalaman ini saya lalui semasa berada di sekolah menengah dan tinggal di asrama. Sebelum ini, saya banyak kali mendengar cerita-cerita yang menakutkan sebelum saya tinggal di asrama itu. Sepanjang saya berada di sekolah menengah, saya berpindah ke asrama tersebut pada bulan April tahun 2013. Saya berada di tingkatan 5 pada masa itu. 

Sepanjang saya berada di asrama, saya kerap menyendiri pada 2 bulan yang pertama. Banyak yang saya kenal tapi lebih baik saya bersendirian kerana pada masa belajar malam, mereka kerap bercerita. (tetapi bukan bising) Oleh itu, saya rasa lebih baik bersendirian. Walaupun demikian, saya akan mencari kawan sekiranya ke dewan makan kerana bimbang di usik para pelajar lelaki. (saya bukannya cantik tau!)

Pada bulan September, pelajar PMR semakin bising. Buang stress kot. (hoho) Mereka semakin rajin belajar. (tu lah sepa suruh main-main ja kerja) Tapi mereka sangat aktif dalam berekreasi pada petang tersebut. :)

Pada suatu malam Jumaat, ketika saya bersama kawan-kawan yang lain bercerita (Free night semasa malam Jumaat), ada sesuatu yang terjadi. Saya menyangka mereka sedang berseronok di bawah. Tetapi, keseronokan mereka membuatkan saya bingung. 

"Teriak sampai mengilai oh. Mari p tengok." kata ku.
"Ee jangan. Manatau ada sesuatu." Jawab kawanku.

Saya curious dan terus keluar menuju ke tingkat bawah. Well ramainya orang di luar sana. Saya heran kenapa pintu bilik 3 tertutup rapat. Saya pun masuklah ke sana. Bila terbuka, kelihatan beberapa pelajar perempuan sedang berbaring sambil di tenangkan oleh beberapa pelajar manakala yang lain pula sedang memegang pelajar junior yang dirasuk! 'Patutlah'.. Dengan segera saya pergi ke arah budak tersebut dan secara tidak sengaja melihat matanya. (Wow ! Gila beb! Berani kau tengok matanya.) Then ia mendorong saya supaya memegang kepalanya sambil melihat matanya. (sebenarnya kalau yang biasa, mesti sudah kena rasuk kalau lemah semangat..) Dia seperti menakut-nakutkan saya. Ehh bencinya tengok mata yang berwarna hitam legam itu terus saya tutup matanya. Sambil berbisik sesuatu kepadanya. Nampaknya dia lebih marah daripada yang tadi. bla-bla-bla n the bla-bla-bla, dia pun tenang. 

Semasa dia tenang, bilik sebelah pula yang kena! Wehh degil juga ini ******. Terus saya ke sana dan melihat apa yang terjadi. Saya arahkan mereka supaya tenangkan dia. 

* Tak payah cerita yang lain. Kalau nak juga, jumpa saya. *

Apa yang pentingnya di sana, saya ada keberanian untuk melihat mata orang lain. Sama ada yang marah ataupun berlawan cakap. Bangga wehh. . :) :)

That's all :)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

3 comments:

Nasuha Puteri Nass said...

Semoga berjaya =)

Nurulee said...

beraninyaaaaa.
ee ni jenis penakut gila. hahaha.

aisyah said...

Beraninya dia.. :0 . huhuh.. btw, sila check url awak yer.. ^_^ http://hubbunashilun9705.blogspot.com/2014/02/last-day-giveaway.html




Let's exchange


Recently Post

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

 
Copyright © . All Right Reserved by Icycoolalonna